خدمات ابری، عامل اصلی موفقیت آمازون در فصل دوم ۲۰۱۵

تاریخ: شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت: ۱۴:۲۱

خدمات ابری، عامل اصلی موفقیت آمازون در فصل دوم ۲۰۱۵

این شرکت آمریکایی موفق شد به واسطه بخش توسعه خدمات ابری خود و افزایش تمایل کاربران به استفاده از سرویس‌های ویدیویی مبتنی بر وب، میزان درآمدهای خود را نسبت به قبل افزایش دهد.

در سه ماه قبل از ژوئیه ۲۰۱۵ شرکت آمازون توانست به‌ازای هر سهم خود در تالار بورس ۲۰ سنت درآمد کسب کند تا با این جریان مجموع درآمدهای آن در فصل مذکور به ۲۳.۲ میلیارد دلار برسد. این در حالی بود که تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند آمازون در دوره مذکور ۲۲.۴ میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند.

این شرکت با انتشار بیانیه‌ای همچنین توضیح داد سود خالص سه ماهه دوم امسال ۹۲ میلیون دلار بوده است که این رقم را می‌توان معادل ۱۹ سنت به‌ازای هر سهم دانست. در مدت مشابه سال قبل آمازون به‌ازای هر سهم خود در تالار بورس ۱۴ سنت سود کسب کرده بود.

 

 


«جِف بیزاس» مدیرعامل آمازون این شرکت را که دو دهه قبل تاسیس شده است با موفقیت هرچه بیشتر به جلو هدایت می‌کند و به جز آنکه بزرگترین کتابخانه الکترونیکی جهان و بزرگ‌ترین فروشگاه مجازی جهان را در اختیار دارد، در حال تبدیل شدن به بزرگ‌ترین مرکز توسعه خدمات پردازش ابری است.

«مایکل پاچر» یکی از تحلیلگران مرکز Wedbush Securities در این خصوص گفت: «آمازون حاکمیت بازار جهانی فروشگاه‌های آنلاین را در اختیار دارد و به خوبی در این زمینه گام برمی‌دارد تا باز هم بتواند موقعیت خود را به عنوان بزرگ‌ترین مرکز فروش کالا حفظ کند.»

مجموع درآمدهای عملیاتی آمازون در فصل دوم ۲۰۱۵ به ۲۲.۷ میلیارد دلار رسید که این رقم معادل ۱۷ سنت به‌ازای هر سهم بود.

همزمان با انتشار گزارش مالی این شرکت ارزش هر سهم آن در بازار بورس آمریکا ۱۶ درصد افزایش یافت تا با رقم ۴۸۴.۱۸ دلار معامله شود.

تگ ها

clouding , cloud computing , خدمات ابری , رایانش ابری , آمازون , amazon , Wedbush Securities ,

نظرات

نام:*
عنوان:*
متن:*
کد امنیتی:*